YETERLİLİKLER
Çocuk Gelişimi1-0-18 yaşlar arasındaki tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini tanımlar.2-Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal ve dokümanları çocukların gelişim özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun olarak kullanır.3-Çocuk gelişimi alanında teknolojiyi ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır.4-Çocuk haklarını tanımlar. İhmal ve istismara uğrayan çocuklarla karşılaşması halinde izleyeceği yasal basamakları listeler.5-Çocuklara yapılabilecek ilk yardım ilkelerini uygular.6-Çocuklardaki duygusal davranışsal bozuklukları tanımlar. Uygun yönlendirme yapılacak kurumları listeler.7-Çocukların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimine uygun etkinlikler düzenler8-Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine dayalı etkinlikler planlar ve uygular.9-Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. Süreğen hastalığı olan çocuklar için gelişimsel etkinlikler hazırlar.10-Gerçekleştireceği etkinlikler için gereken durumlarda çocukların gelişim özelliklerine uygun materyal, planlar ve geliştirir.11-Gerçekleştirmiş olduğu uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler.12-Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; aile katılımlı etkinlikler gerçekleştirir.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Sosyal Hizmetler Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sosyal hizmetler alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 
2- Sosyal hizmetler alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 
1- Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 
2- Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerler gözetilerek çözüm önerileri geliştirir. 
3- Sosyal hizmet alanları ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 
1- Sosyal hizmet alanları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 
2- Sosyal hizmet alanları ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. 
1- Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 
2- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 
3- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 
1- Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerilerini ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 
2- Sosyal hizmet alanları ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
6- Sosyal hizmetler alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmeleri izler ve bu olay/gelişmelere karşı duyarlıdır. 
1- Sosyal hizmet alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
2- Kalite Yönetimi ve Süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır. 
3- Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
4- Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 
5- Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. 
 



TYYÇ; Sosyal Hizmetler Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey